Tuesday 31 March 2015

My Life || Anak Aku Banyak Cakap


budak baik yang tak reti dok diam (^_^)
Alhamdulillah, tamat sudah 3 bulan Q di Tadika Little Caliphs...moga-moga bulan-bulan yang berikutnya adalah lebih baik buatmu wahai anak.

Perkembangan terkini selepas 3 bulan tu, sangat-sangat positif.
1. Sudah hafal seluruh bacaan dalam solat
2. Hafal lagu tadika (i am litle khalifah...i am khalifah of Allah...)
3. Hafal doa makan beserta makna in English

Ini adalah perkara-perkara basic yang mungkin juga di ajar di tadika-tadika lain. Sebagai seorang ibu, aku bersyukur sebab aku tahu yang anak aku leh ikut dan follow arahan dari teacher die. Boleh belajar dan mahu belajar pada usianya 3 tahun 4 bulan. Hehehe...tapi kalau ikut tahun, ini tahun ke 4 die lah...(konon-konon still nak cakap anak aku masih 3 tahun...hewhewhew...) 

Semalam Q demam and ikut aku masuk ofis sampai balik. Sesuatu yang aku perasan seminggu dua ni ya Allah...anak aku nih banyak nye cakap...aduiii...sepatah orang tanye, sepuluh patah die jawab. Tapi lain orang tanye, lain pulak yang di jawab. Hehehee...pon boleh laaaa...gen mana pulak lah yang di bawaknye ni, aku pon konfius...

Las week call mak (nyai a.k.a nenek) dan macamtu la reaksi dia sampai mak dan abah terkedu dengar die berceloteh. Aku pon sama terkedu. Mak tanya dah makan ke? Die jawab dah and bla...bla...bla... termasuk al-kisah kami g pasar lampu ( pasar malam- padahal kami pegi tu minggu sebelumnya) kihkihkihkihkih....

Syukur tak terhingga...Allah beri nikmat anak-anak dengan pelbagai keletah. Buat mereka yang masih belum dikurnia anak, bersabarlah dan terus bersabar. Percaya Allah, Dia telah tetapkan yang lebih baik buat anda. Mungkin lambat, mungkin tiada... tetap percaya Allah... anda ada rezki lain, yang orang lain tiada. Aamiin...Aamiin...Aamiin...

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik