Monday 13 January 2014

pReGNaNT vs oSTeMAtRiX

Alhamdulillah...kandungan mencecah usia 17 minggu...lebih kurang 4 bulan dah...
excited sangat bila pregnant lagi nih...lebih-lebih lagi kakak dah dua tahun...dah boleh diharap kot nanti...hehehe...feeling sama macam pregnant anak sulung dulu...
morning sickness sederhana la...boleh dikawal pun...asalkan tidak dilayan sangat, insyaAllah...ok je sumenye...ada terbaca dekat babycenter.com, morning sickness bagus sebab boleh mengurangkan risiko keguguran...jadi bersyukurlah cuma kadang-kadang tu kerap jugalah mengadu-ngadu ngan husband sebab letih mengawal perasaan dengan si kakak yang kerap buat perangai...abahnya pulak kerap balik lambat sebab kekangan kerja...secara positifnya, kena fikir Allah Maha Mengetahui...

Selain obimin yang doktor bagi dari klinik kesihatan, aku lebih suka amalkan vitamin tambahan dari Shaklee sebab aku ahli, jadi inilah masanya untuk experimen tuk diri sendiri sebelum dok sibuk canang-canang suh orang pakai...set yang sesuai nanti aku share lain...

Ostematrix - satu botol ni boleh tahan sebulan


yang aku teruja sangat nak kongsi ialah Ostematrix nih..a.k.a kalsium sebab ibu mengandung memang sangat-sangat memerlukan kalsium...macam aku yang jarang-jarang minum susu ni memang agak susah la tetibe asik kena telan susu hari-hari...jadi, ostematrix ni memang sangatlah membantu...tambahan extra yang aku dapat pulak, senang je nak 'membuang' pepagi apetah lagi aku nih 'penghidap' sembelit mutlak...huhuhuuu...Alahmdulillah, memang lega lancar je...

Dan aku harap Ostematrix ni jugak akan berguna masa aku bersalin nanti insyaAllah...sebab mase anak sulung dulu, pas bersalin aku tak boleh nak berjalan pun(sebab buasir) apetah lagi nak membuang dengan keadaan sembelit...boleh sampai 1 jam aku 'bertapa' dalam 'uma kecik' tu...paling seram memikirkan sembelit vs jahitan...(masa tu tak consume Shaklee lagi...tak kenal pun...huhuhuuu...)

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik